4 Temmuz 2017 Salı

SAYIN YAPIMCILARIN DİKKATİNE:

Senaryo yazarlarının önündeki en büyük engel yapımcılara ulaşmak. Dizi ve sinema sektöründeki herkesin bildiği bir gerçek bu.

Sosyal medyada elimden geldiğince, yazdığım senaryoları tanıtmaya çalışıyorum. Olur da, tesadüfen bir yapımcı sayfama ulaşırsa, kısaca özgeçmişimi ve senaryo çalışmalarımı eklemek istedim.

1958 yılında, Konya'da doğdum. 1982 - Güzel Sanatlar Akademisi, 2001- Hacettepe, İngiliz Dil Bilimi mezunuyum. 1995'ten beri senaryo yazıyorum.

Yazdığım senaryolar:

Bulunmaz İkili

Vadideki Sırlar

Ayın Bekarı

Pembe Panjurlu Ev

Sihirli Pelerin

Kiraz

İntikam Tanrıçası

Karpuz Apartmanı

İndiana Jones 5

Tuzak

Aşk Perileri (Perilerin Armağanı)

Begonvilli Ev

Çoğunlukla romantik - komedi yazıyorum. Ayın Bekarı, savaş komedisi ile romantik komedinin bir arada olduğu bir hikaye. Begonvilli Ev, Tuzak, İntikam Tanrıçası ve Vadideki Sırlar'ın konuları ise aşk ve macera.

Diyelim ki, yapımcısınız ve Karpuz Apartmanı'nı okudunuz. Siz, çekmek istemezseniz bile, başka tanıdığınız yapımcılar illa ki, vardır ve onlara linkini atarsanız sevinirim. Malum, bu işler tanıdık, çevre, tanıtım, reklamla yürüyor.

Yazdıklarım bloğumdaki gibi 'çizgi roman' şeklinde değil.
 Amerikan senaryo formatı şeklinde, Writerduet senaryo programı kullanarak, tekniğine uygun olarak yazıyorum. PDF çıktısını alıyorum.

Çizgi roman şeklinde yayınlamamın sebebi, blog okurunu  gün / iç / dış / vs. gibi teknik anlatımla sıkmamak. O şekilde yazarsam kimse okumak bile istemez. Umarım yaşıma takılmazsınız, yazmanın, çizmenin yaşı olmaz ve yazarlar en verimli eserlerini yaşlıyken yazarlar. :)


Saygılarımla

Müjde Dural

E-posta:
dural.mujde@gmail.com





9 yorum:

  1. Umarım gereken merciilere ulaşabilirsin Müjde Ablacığım :)

    YanıtlaSil
  2. Mühde abla senaryolarını noterden tasdikletip, en azından bir senaryonu üç beş ajansa göndersen olmaz mı? Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok gönderdim canım.
      Tenezzül etmiyorlar, burun kıvırıyorlar ve üstelik orasından, burasından esprileri, olayları vs. aynen alıyorlar! Başka dizilerde hep gördüm:( İspat da edemiyorsun, "Ben de aynısını düşündüm" diyecek.:((
      Sevgiler..

      Sil
    2. inanın aynı düşünceler benim de aklıma geldi..bu nedenle bu tür şeylerde yayıncı,yönetmen/yapımcılara pek güvenemiyorum..

      tanıdık bir yapımcı olsaydı size önerirdim ama işte yok..:( dilerim çağrınıza kulak veren dürüst yapımcılar olur..

      Sil
    3. Yok, yok. Yanlış anlama olmasın. Yönetmen/yapımcıyı suçlamıyorum. Onlar işin en tepesindekiler.

      Ben senaryo dosyamı sekreteryaya bırakırdım. Ünlü olmayan herkes de öyle yapıyordur sanırım.

      Sekreter ya da senaryo okumakla görevli başka bir kişi ya da kişiler (birden fazla kişi olabiliyor) okuyor senaryomu ve işte bir 'alıntı' olursa, onlar alıyordur.

      Bu işin riski bu. Hiç göndermesem bu sefer senaryolarımı kimse okuyamıyor:)Yani iki arada, bir derede kalıyorsunuz. Yani keşke yapımcı okusa. Yapımcı en azından dürüst davranır, çekmek istemese de orasını,burasını kopyalamaz. Ama sekreteryada, senaryo okumakla görevli kişilerdeki herkese güvenmek zor. Herkes dürüst olmayabilir. 10 kişi okuyorsa, bir tanesi "A, bu fikir iyi, ben de kullanayım" diyebilir. :(

      Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Bu blogunun niye paylaş butonları yok canım benim.

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Hatice'm, çok sağol canım yaa...çok teşekkür ediyorum. :)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...