9 Mayıs 2016 Pazartesi

KİRAZ - sinopsis (özet)

Kiraz, unutulmaz Yeşilçam filmlerinin tadını seyirciyle yeniden buluşturmak için yazdığım bir dizi senaryom.

Karadenizli, dedelerinden beri çay işiyle uğraşıp, fabrikalar kurmuş Hulusi bey, (ismi özellikle Hulusi seçtim, rahmetli Hulusi Kentmen'in ruhunu şad etmek için) artık tek oğlunun evlenip ona torun vermesini istemektedir. Servetleri onları mutlu etmeye yetmez. Karısı ile torun sevecekleri günün hasretiyle yanarlar. Oğulları Uğurcan ise çapkın mı çapkın biridir. Evlenmeye de pek niyeti yoktur. Sosyetik güzellerle gününü gün etmektedir.



çay toplayan kızlar ile ilgili görsel sonucu
Çay toplayıcısı KİRAZ:)


Hulusi bey, bir ara köye gidince, çay toplayıcısı, yoksul ama güzeller güzeli KİRAZ'ı görüp, gelin almaya karar verir. Ama oğlunun bu kızla asla evlenmeyeceğini bildiğinden kurnazca bir plan yapar. Teknesiyle denize açılıp, düşüp, boğulmuş numarası yapacak ve kimsenin bilmediği bir çiftlik evinde saklanacaktır.  Bıraktığı vasiyete göre de oğlunun Kiraz ile evlenmesini şart koşacaktır. Planını sadece kendisine çok sadık birkaç kişi bilecektir.  Bunlar karısı, Kiraz, Kiraz'ın anne, babası, evdeki kahyası vs. )

Uğurcan, çaresiz Kiraz ile evlenmeyi kabul eder. Ancak, bu kağıt üzerinde bir evlilik olacaktır. Bu arada Kiraz'ı güzelleştirme, eğitme, bambaşka biri olarak yaratma planı devreye girer. Kız, Laz şivesini İstanbul şivesine dönüştürecek, İngilizce, bilgisayar öğrenecek, araba kullanacak, saçı, başı, giyim kuşamıyla bambaşka biri olacaktır. Ve çay işinden çok iyi anladığından  fabrikalardan birinde asistan EBRU hanım olarak işe başlayacaktır.

Kiraz, Ebru olunca, Hulusi bey de boğulmamış, ıssız bir yere sürüklenmiş, Robinson hayatı yaşayıp, zarzor eve dönmüş numarasıyla tekrar ortaya çıkar. :)

Çapkın Uğurcan, Ebru'yu görünce çok etkilenir. Kendi karısı olduğunu anlamaz bile. Peki, Ebru kendisini hep aşağı gören Uğurcan'ı affedecek midir?

Baştan sona komik olaylarla dolu bir dizi. :)


8 yorum:

  1. Çok güzel olacağa benziyor :) beklemedeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığım gibi bu bilindik bir konu:) çok teşekkür ediyorum. Bilindik konu olsa da, bölümler komik ve günümüze uygulanmış olacak.:)

      Sil
  2. Yesilcam filmi geldi aklıma;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdican, evet ben o eski, unutulmaz Yeşilçam filmlerini yeniden yaşatmak istedim. Bildik hikayedir ama kaç kez yapılsa da tadından yenmez:)))

      Sil
  3. Müjde Abla, bilim kurgu bekliyorum senden. Geniş bir skalan var senin yazarsın. Bu arada 46'yı izledin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten var Burcu'm. :) Zaten var onu henüz yayınlamadım. Henüz taslak halinde. 46'yı izlemedim. Sebebi ya güleceksin ama ben bir dizinin oyuncularından özellikle başrol oyuncularından birine sinir oluyorsam izlemiyorum. İsmini bilmiyorum başrol oyuncusu adam Ankara polisiyesi diye dizide oynayan adam onu görünce izlemedim :( tuhaf bir huy biliyorum ama elimde değil. Bir de aynı sebepten Yaprak Dökümü'nü izlememiştim.

      Sil
  4. Müjde kardeşim.Hayal gücün çok iyi.Bir apartman öykün var.Ona da bir bölümünü okumama rağmen bayılmıştım.Yaz kardeşim.Sevgiyle kucaklar öperim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim keşke yapımcılar da beğense ama çok zor. Sağol canım, ben de öpüyorum, sevgilerimle...:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...