25 Nisan 2016 Pazartesi

BULUNMAZ İKİLİ - KONTESİN İNCİSİ


Bir, iki gün sonra bütün gazeteler Serap, Mehmet ve Fadıl’ın sayesinde bir uyuşturucu çetesinin nasıl yakalandığını yazıyordu ama üç gün sonra yeni bir haber daha öne geçti: Tüm gazeteler ve televizyon kanalları  Kontesin İncisi’nden söz ediyordu. Hayırsever, yaşlı bir İngiliz kontes, Hintli bir mihracenin vaktiyle kendisine hediye ettiği, çok değerli, büyük incisini sokak çocukları yararına müzayedede satışa çıkartacaktı. Üstelik müzayede büyük bir maskeli balo ile birlikte yapılacaktı, biletler astronomik fiyatlıydı ve tüm gelir yine sokak çocuklarına kalacaktı. Tüm sosyetik kadınlar ve beyler maskeli balo kostümü olarak ne giyeceklerinin telaşına kapılmışlardı bile..

Patronu artık iyice ünlenen Serap ve Mehmet’e de davetiye vermişti. Serap, içinden 

“en azından bugün keyifli geçecek herhalde, şimdi işin yoksa bir de kostüm seç…ne giysem ki?..” 

diye düşünüyordu. Ömründe maskeli baloya gitmemişti, önce internetten maskeli balo kostümü satan mağazaları araştırdı…balo saat 7’de başlayacaktı. Ve Serap, bir ortaçağ prensesi kıyafetiyle balo salonuna girdiğinde, güzelliğiyle tüm davetlilerin özellikle erkeklerin nefesi kesildi. 

Salonda Kleopatra, kedikız, mihrace, padişah ve cadı kostümlü pek çok davetli vardı, yaşlı kontesin incisi tam ortada özel bir camlı bölmede, ışıl ışıl sergileniyordu. 


precious pearl in exhibition ile ilgili görsel sonucu





Başka bir taraftaki uzun açık büfede herkesin ağzını sulandıracak nefis yiyecekler, içkiler, pastalar, meyvalar vardı. Küçük bir oda orkestrası zarif valsler çalıyordu..ve kalabalıktan iğne atılsa yere düşmeyecek gibiydi.,

Serap, dalgın dalgın inciyi seyrederken, tam arkasında 

“ İyi akşamlar Prenses” 




beautiful woman in princess costume ile ilgili görsel sonucu



diyen Mehmet’in sesini duydu ve arkasını döndü. Karşısında tek gözünde siyah bant, korsan kıyafetiyle Mehmet’i görünce bir an nefesi kesildi. Mehmet de fark ettirmese de Serap’ın serap kadar güzelliğinden soluğu kesilmişti





handsome man in pirate costume ile ilgili görsel sonucu


SERAP: Ooo..KORSAN ha! Tam kendine uygun kılığı seçmişsin!

MEHMET: Bakıyorum tırnakları çıkardın hemen? Ama sen kendine uygun bir kıyafet bulamamışsın, cadı kostümü kalmamış mıydı? Süpürgen de yok hahahahah…

Serap bir cevap veremeden kedikız kostümündeki boya küpü Çiğdem kıskanç bakışlarla onların yanına gelir ve Mehmet’in koluna girer.



cat woman costume ile ilgili görsel sonucu



ÇİĞDEM: Hayatım, aşkım neredesin seni arıyordum gel hadi, kontesle biz de tanışalım..

Mehmet istemeye istemeye onunla gider, yakasını bir türlü kadından kurtaramıyordur, içinden Serap’la dans etmek için neler verebileceğini düşünmektedir…

Bir saat sonra müzayede başlamıştır…herkes kontesin incisini ünlü armatör Sadullah Kaptanoğlu’nun karısına hediye edeceğini fısıldamaktadır. Gerçekten Sadullah beyin niyeti inciye en yüksek fiyatı vermektir. Müzayedeci, incinin tarihi hakkında kısa bilgi verdikten sonra, açık arttırma başlayacaktır…Sadullah bey padişah kılığı, karısı ise Kleopatra kılığında giyinmişlerdir. İncinin tarihi hakkında bilgiler verilirken, bir garson Sadullah beyin yanına gelip, kulağına bir şey fısıldar, Sadullah bey ve eşi telaşla yerlerinden kalkarlar…Serap’ın gözünden kaçmaz bu…

SERAP: (içinden) Allah Allah hani bu adam alacaktı inciyi, birazdan müzayede başlar ama belki önemli bir şey olmuştur yine gelir…

MÜZAYEDECİ: Değerli konuklar, inciyi Hintli bir köylü tesadüfen bulmuş, değerli olduğunu bile anlayamamış, daha sonra….


Müzayedeci inci hakkındaki bilgileri, slaytlar eşliğinde anlatırken, garsonun padişah ve kleopatra’yı yani Sadullah bey ve eşini koridordaki bir odaya alır.

SADULLAH: Allah Allah gemide yangın nasıl çıkar?..

KARISI: Nazara geldik! Nazara! Koş!

Ama tüm bu yangın hikayesi palavradır, garson kılığındaki adam karı kocayı odaya sokarsokmaz, başka bir adamla birlikte ellerindeki kloroformlu mendillerle karı-kocayı yakalar ve bayıltırlar, ikisi de fazla direnememiştir. Odada yine Kleoptara kostümü giymiş bir kadın ile padişah kostümü giymiş bir adam vardır. İki adam bayılan karı, kocayı yere yatırırlar ve ellerini, ayaklarını birbirine bağlarlar…

KADIN: Çabuk olalım müzayede başlayacak…

1.ADAM: Bu ikisi tamam, uzun süre ayılmazlar..Şebnem, maskeni tak…

Padişah kılıklı adam ve Şebnem ismindeki kadın gözlerine siyah, maskeleri de takınca, tıpatıp Sadullah bey ve eşine benzemişlerdir.

ŞEBNEM: Sen arabada hazır bekle…

1.ADAM: Tamam

Sahte Sadullah bey ve eşi, koşa koşa tekrar müzayede salonuna girerler ve en ön sıradaki koltuklardaki yerlerini alırlar..slayt gösterisi bir yandan devam ettiğinden salonun ışıkları loştur ve kimse onların sahte olduklarından şüphelenmez. Arttırma başlamıştır. Ve birkaç dakika sonra kimse Sadullah bey kadar fiyat verememiştir..

MÜZAYEDECİ: Evet hanımlar, beyler 100.000 dolara satıyorum…satıyorum..sat-tım!:.

 Sahte Sadullah bey ve eşi alkışlayan konukları başlarıyla selamlar ve kendilerine teslim edilen inciyi alırlar.

MÜZAYEDECİ: Sayın Sadullah bey ve eşine sokak çocukları derneği adına çok teşekkür ediyoruz, hayırlı, uğurlu olsun efendim. Ve şimdi tüm konuklarımızı zengin büfemize ve dansa davet ediyoruz..

Işıklar tekrar yanar…herkes keyifle dans etmeye, büfe başında enfes yiyecekleri tatmaya, kimileri dedikodu yapmaya koyulmuştur, orkestra Güzel Mavi Tuna’yı çalarken, Mehmet bir arkadaşını aramak ister ama cep telefonunun şarjının bittiğini görür ve hem priz bulamak hem de gürültüsüz bir yerde konuşmak için koridora çıkar..

Karşısına çıkan ilk kapıyı açar burası sahne sanatçılarının dekor, aksesuvarlarının konulduğu bir depodur, Mehmet priz ararken, lambayı yakar ve birden yerde elleri, ayakları bağlı kleopatra kılığındaki kadın ve padişah kılığındaki adamı görür…

MEHMET: Aman Tanrı’m bu da ne!..

Mehmet, hemen ikisinin yanına eğilir, sağ olduklarını anlar, kloroformlu mendili alıp burnuna götürür..

MEHMET: Kloroform! Sadece bayıltmışlar..o zaman salondakiler sahte!..Aman tanrı’m inciyi alıp kaçacaklar, umarım yetişebilirim…

Bu sırada Serap, dans tekliflerini geri çevirmekle meşguldür, kalbi Mehmet’ten başkasıyla dans etmek istememektedir ama onu kedikız Çiğdem’le gördüğünden kızmıştır, bir an önce evine gidip uyumak istemektedir. Ve balonun bitmesini bile beklemeden üzerine şalını alır, merdivenlere yönelir..

Mehmet koşarak koridora çıkar, gördüğü ilk güvenlik görevlisinin yanına gider.

MEHMET: Hey, ben gazeteciyim,  sağdaki odaya git, iki kişi bulacaksın! kloroformla bayıltmışlar!..ambulans çağırmayı unutma!..

GÖREVLİ: Ne!

MEHMET: Dediğimi duydun, çabuk!..

Mehmet, kalabalık balo salonuna gelir, kleopatra ve padişah kılıklı soyguncuları aramaktadır ama onlar çoktan park yerine doğru gitmeye başlamışlardır. Az önce incinin sergilendiği cam bölmeye bakar, incinin yerinde yeller esmektedir, kutu boştur.

MEHMET: İnciyi alanları gördünüz mü?

GARSON: Sadullah beyi mi efendim, az önce salondan çıktılar..
Mehmet koşarak tekrar salondan çıkar, merdivenlere geldiğinde Kleopatra ve padişah kılığındaki soyguncuların arabalarına bindiklerini görür..arabası tamirde olduğundan baloya taksiyle geldiğini hatırlayarak eliyle alnına vurur..

MEHMET: Hay aksilik!..araba tamirde!.

Ama tam o sırada güzel ortaçağ prensesinin yani Serap’ın arabasına binmekte olduğunu görür..koşarak o tarafa doğru gider..Serap hiçbir şeyden habersiz tam kontak  anahtarını çevirirken, bir el kapıyı açar, kızın ödü kopmuştur.

MEHMET: Kenara çekil prenses!
SERAP: Aman Tanrı’m ödümü patlattın! Delirdin mi! 

Serap, ezilmemek için mecburen yan koltuğa geçmiştir. Mehmet kapıyı kapatıp, gaza basar…

MEHMET: Merak etme delirmedim, kontesin incisini çaldılar peşlerinden gidiyoruz!

SERAP: NE! Kendi arabanla git, bugün macera filan istemiyorum, kontesin incisi de umurumda değil..
MEHMET: Arabam tamirde!.buraya taksiyle geldim..

SERAP: O zaman bir taksi bul, in arabamdan!Eve gidip uyumak istiyorum, macera filan istemiyorum!

MEHMET: Kusura bakma prenses, etrafta taksi maksi görmüyorum ayrıca görsem bile vakit kaybedemem!

SERAP: Niye kedi kız kılıklı sevgilinin arabasına binmedin?

MEHMET: Bir kere o sevgilim değil, sadece askıntı oluyor bana!Ayrıca kendisi baloda vals yapmakla meşguldu.senden başka arabasını çalıştıran yoktu..külkedisi gibi balodan erken ayrılmakla iyi yapmışsın

SERAP: Off…off..seninle başa çıkılmaz, kimler çaldı peki inciyi?

MEHMET: Şu önde giden kırmızı lüks araba bahse girerim o da çalıntıdır..

SERAP: İyi ama o arabadakiler Sadullah bey ve eşinin, sen çıldırdın mı! Az önce gördüm..
Mehmet bir yandan arabayı kullanırken, bir yandan da Serap’a gördüklerini anlatır..

SERAP: Vay canına film gibi…sağa dönüyorlar iyice yaklaştık..

MEHMET: Sen cepten 155’i ara
SERAP: Tamam………a olamaz şarjım bitmiş benim de….

MEHMET: Ne hay aksi! Yine kimseye haber veremeyeceğiz!..

Soyguncular ise takip edildiklerini fark etmişlerdir.

1.ADAM: Kim bunlar? Polise benzemiyor..

2.ADAM: Bilmiyorum acaba incinin peşinde olan başkaları mı var?

ŞEBNEM: Hay aksilik!..

1.ADAM: Yetişecekler belki de özel güvenlik filandır..

2.ADAM: Buldum şu yeni açılan lunaparka girelim orada izimizi kaybettiririz!..şimdi tıklım tıklım doludur patron..üçümüz ayrılalım..sonra havaalanında buluşuruz..

1.ADAM: İyi fikir..inci nerede Şebnem?

ŞEBNEM:  Parmağıma taktım. :))

1.ADAM: Tamam lunaparka girer girmez üçümüz de başka yöne gidiyoruz..senin pasaportun benim cebimde Şebnem..

Serap ve Mehmet soyguncuların yeni açılan, muhteşem oyun parkına girdiklerini görürler ve onlar da arabalarını park ederler. İnsanlar kleopatra ve padişah kılığında koşan onun arkasında da prenses ve korsan kılığında koşan dört kişiyi görünce, bunun bir tür animasyon olduğunu düşünür ve alkışlarlar, herkesin çok hoşuna gitmiştir.
BİR ÇOCUK: Baba bak sahici bir korsan ve prenses!

BABA: Sahici değil oğlum, gösteri yapıyorlar…neler düşünmüşler yahu helal olsun.

MEHMET: Ayrıldılar, ben şu adamın peşinden gideyim, sen de Kleopatrayı takip et!Güvenlik görevlisine rastlarsan yardım istemeyi unutma..

SERAP: Tamam!..

Böylece, sıcak yaz akşamında, yeni açılan muhteşem ve devasa lunaparkta bir takip başlar..Mehmet’in takip ettiği adam kamikazeye binerek kurtulmaya çalışırsa da, Mehmet de peşinden kamikazeye biner..adam tam büyük bir havuzun yanına yaklaşmışken havuza atlayarak kurtulmayı dener. Mehmet durur mu? O da peşinden aynı havuza atlar. Havuzun lunaparkın hayvanat bahçesi bölümünün su aygırı havuzu olduğundan ikisinin de haberi yoktur..önce atlayan soyguncu olduğundan havuzun misafirleriyle ilk o karşılaşır..kaçmaya çalışırken kocaman su aygırını gören adam panikle havuzdan çıkmaya çalışır..Mehmet ise su aygırını görünce adamdan daha önce havuzdan çıkmıştır. O sırada iki güvenlik görevlilerine durumu anlatmaktadır..soyguncu kös kös havuzdan çıkınca güvenlik görevlileri yakalarlar.

1.GÜVENLİK GÖREVLİSİ: Su aygırını az önce karnını doyurduğumuza dua et!..

2.GÜVENLİK GÖREVLİSİ: Tamam Mehmet bey, biz telsizle gereken yerlere haber veririz şimdi, çok sağolun..

MEHMET: Önemli değil, inci onda mı üzerini aramayı unutmayın sakın, ben arkadaşımı bulmaya gidiyorum.

Mehmet, koca lunaparkta Serap’ı nasıl bulacağını düşünürken, Kleopatra kılığındaki kadın kurtulmak için sihirli aynalar bölümüne girmiştir, Serap da peşinden girer..ama her taraf ayna olduğu ve kalabalık olduğu için işi zordur, birden herkesin olanları gösteri sandığını hatırlayarak aklına bir fikir gelir, tüm gücüyle bağırarak

“ DİKKAT DİKKAT kleopatra’yı bulacak olana lunaparkımız bir laptop hediye edecektir”  der…

KÜÇÜK BİR ÇOCUK: Baba duydun mu? Kleopatra buraya girmişti hadi biz de arayalım belki önce biz buluruz

BABA: Tamam oğlum hadi arayalım..

Sihirli ayna bölümündeki herkes kadını aramaktadır..sonunda küçük oğlan kadını bulur ve kolundan yakalar.

KÜÇÜK ÇOCUK: Yakaladım seni! Laptop bizim olacak! Baba koş Kleopatra'yı yakaladım

KLEOPATRA: Çekil ayağımın altından! Lanet çocuk!.

KÜÇÜK ÇOCUK: Hayır yakaladım seni! Kaçamazsın işte!

Çocuk kaçmaya çalışan kadının bileğinden tüm gücüyle ısırır, kadın can havliyle çığlık atar, seslere Serap ve çocuğun babası da koşmuştur..

SERAP: Aferim sana! Tebrikler…buraya kadardı Kleopatra!...ooo bakıyorum kontesin incisini parmağına takmışsın ama hiç yakışmamış.
KÜÇÜK ÇOCUK: Sahiden laptop verecek misiniz?

SERAP: Emin ol canım bizzat ilgileneceğim..şey, siz babası mısınız, cep telefonunuzu kullanabilir miyim 155’i aramam lazım polis çağırmalıyım..kadının kolunu sıkısıkı tutun kaçmasın.

KÜÇÜK ÇOCUK: Merak etme prenses abla..sımsıkı tutuyorum ben, kaçmaya kalkarsa ısırırım da!..

BABA: Polis mi?

Kadının artık kaçacak hali kalmamıştır, yenilgiyi kabul eder, bir süre sonra Mehmet ve Serap parkın güvenlik merkezindedirler..soyguncuların ikisi de yakalanmıştır, üçüncü ise kaçmıştır.

SERAP: Bu ne hal, denize düşmüş bir korsana benziyorsun!

MEHMET: Evet iyi bildin, canım biraz su aygırı havuzunda yüzmek istedi de..brrr…dondum valla…yaz bile olsa geceleyin böyle ıslak ıslak zatürre olacağım! Beni eve bırakırsın artık…

SERAP: Merak etme sana bir şeycik olmaz, polisler senin gibi ünlü bir gazeteciyi evine seve seve bırakırlar…

MEHMET: Ne! Hapşuuu!..gitti bile erkek düşmanı cadaloz ne olacak!
Serap onu dinlemez ve çıkıp gider..

SERAP: (içinden) Oh olsun, biraz burnu sürtsün, ne derse yapacağımı sanmasın! Baloda kedi kızla pek mutluydu gitsin ondan yardım istesin! Aman Tanrı’m güya bugün baloda eğlenecektim…



Bölümler:




NOT:  Arka Sokaklar'ın bir bölümünde Nükhet Duru bir baloya katılıyor. Aniden ışıklar sönüyor. Hırsızlar Nüket Duru'nun gerdanlığını çalıyorlar. Bu da mı tesadüf? :(  Bunu yazdığımda 90' lı yıllardı, daha Arka Sokaklar diye bir dizi yoktu. :( :(  Ben Arka Sokaklar'dan almadım. Ya onlar benden almış, (göndermiştim vaktiyle, ya da - büyük bir tesadüf eseri- aynı şeyi düşünmüşler.  ! Artık bilemiyorum, günahları boyunlarına. İspat et deseler edemem. 


2 yorum:

  1. Çok sürükleyici ve heyecanlıydı.
    Emeğine sağlık ablacığım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Emre'ciğim, 2000'li yıllardan beri gözden geçirmemişim, dosyalarımdan öylece kopyaladım, normalde tekrar orasını burasını değiştirip öyle yayınlardım, yavaş yavaş hepsini elden geçireceğim. Yeni cümleler ekleyip, gereksiz bulduğum cümleler olursa kaldıracağım vs.
      Senin de okuyan gözlerine sağlık. :) Teşekkürler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...