7 Nisan 2016 Perşembe

AYIN BEKARI :)))

Ayın Bekarı, uzun yıllar önce yazdığım bir senaryom. Konusu/ türü ne derseniz, uluslararası sinema terimlerine göre " multi genre" yani 'çok türlü' bir film. (ah, sanki çekildi de film diyorum:)))

Çok türlü çünkü hem  bir romantik - komedi,  hem de savaş komedisi. 

Konu, 1952 ve 1980'lerde geçen iki ayrı öyküyü "flashback" yani "geçmişe dönüş" sahnelerle bir arada harmanlıyor. Kendinizi bir 1980'li yıllarda buluyorsunuz, bir 1952 yılında Kore savaşında.

Savaş ne alaka? derseniz, rahmetli babamın KORE anıları ne güne duruyor?:) Tamamen gerçekten yaşanmış bu kimi acı, kimi komik hatıralardan esinlendim, olmazsa olmaz kurgu da kattım. 

Romantik komedi kısmında ise yıllar önce Cosmopolitan dergisinde rastladığım - bence çok gülünç - bekar kadınlara tavsiyelerden yola çıktım. Sonrası kendi hayal gücüm yani kurgu. 

Çok severek yazdığım bu hikayemi  de yayınlayacağım ama sadece hikayesini. Uzun uzun tüm senaryoyu buraya aktarmak istemiyorum.  Konusu çalınırsa hepiniz şahit olacağınıza göre hep birlikte hakkımı savunuruz artık:))

Ama önce Perilerin Armağanı' nın bitmesini bekliyorum. O bitsin Ayın Bekarı'nı araya sıkıştıracağım. Sonra Bulunmaz İkili' nin yeni bölümlerine gelir sıra. Diğer ilginç senaryolarımı da yine böyle tek sayfa olarak yazarım belki. Göle maya çalmışım gibi hissediyorum bazen. Çünkü bunlar roman değil, öykü değil, dizi ve sinema filmi olursa anlam taşıyacak şeyler. :(  O yüzden de çekilmeyince fazla bir anlamı olmuyor. :(  Ah Türker hocam ah, vaktiyle sizin verdiğiniz fırsatı nasıl değerlendiremedim. :(  

Aç parantez savaş komedilerini çok severim. Çocukken (1970'de yani tam 12 yaşındayken) rahmetli babamla Ankara'da sinemada Büyük Oyun (Le Grande Vadrouille'yi) seyretmiştik. ( o zamanlar tv yoktu  ya da deneme yayınlarına yeni başlamıştı)ve kimi sahneleri yıllar geçse de hiç unutmadım. Louis de Funes'in bu şahane filmi bence tüm zamanların en başarılı savaş komedilerinden biri hatta birincisi. İkinci sırada Olmak ya da Olmamak (To be or Not To Be) isimli savaş komedisi var, onu da çok severim. Gülmekten yerlere yatacak hale geldiğimi hatırlıyorum. Hele bir son sahnesi vardır ki,:)))evlere şenlik:))


Altta  Şahane Oyun / Büyük Oyun'un afişi:) İnşallah bir gün benim hikayem de böyle film olur. :(


le grande vadrouille ile ilgili görsel sonucu

Bunlar da yine aynı filmden unutulmaz sahneler. Louis de Funes'i babam da çok severdi, ikisine de Allah rahmet eylesin. Babamla sinemaya gittiğimiz o huzurlu Türkiye'yi nasıl özlüyorum. :( 



le grande vadrouille ile ilgili görsel sonucu

Konu gereği Nazi kılığına girmişlerdi:)))



14 yorum:

  1. Geldim bile;) İnşallah isteklerin gerçekleşir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sevdicann; inşallah canım çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  2. Takipteyim güzel kadın. Hadi meraktayım çabuk ol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, ay, ay teveccühün Dilek'ciğim sağol, Perilerin Armağan biter bitmez (ki, az kaldı) Ayın Bekarı'nı yazacağım.

      Sil
  3. İçimde bir his gerçekleşmesine çok az kaldığını söylemeye başladı.
    İnşallah öyle olur Müjdecim. Fazlasıyla hak ediyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm, inşallah doğru çıkar, güveniyorum hislerine aslında hadi bakalım, kandil günü de dua edeceğim Zeugma'cığım. Çok teşekkürler.:)

      Sil
  4. buraya da geldim senaryoya bakiyim diye:) ama merak ettim ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sefalar getirdiniz, çok memnun oldum. :)

      Sil
  5. merakla bekliyorum. blog gezerken en sona bırakıyorum seni:))) tadını çıkara çıkara okuyorum yazılarını nereye yazarsan oradayım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice'ciğim çok mutlu oldum, çok teşekkür ediyorum arkadaşım.:))

      Sil
  6. Ben umut ediyorum senin senaryolar yerini bulacak Müjdeciğim.Çünkü hep aynı konular var dizilerde,artık doygunluğa erişmek üzere diziler de halk da.Ay hele bulunmaz ikiliyi bir anlatabilirsek birilerine süper olacak.Merak etme bizim gencin yılsonu sınavları falan bir bitsin başında durup okutacağım.Belki hocalarından falan ilgilenen olur,hayallerimiz gerçekleşir.Ha,bizim delikanlı oyunculuk okuyor,daha önce bayağı bir dizide yan rollerde oynadı,Tanık diye bir dizi vardı orada da başrol oynadı bazı bölümlerde.Ay inşallah olur,çocuk gibi hayal kuruyorum ama hayal kurmadan gerçekleşmiyor ki bir şeyler 😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah inşall öyle olur Sevda'cığım, teşekkür ediyorum, dediğin gibi dizilerin çoğu birbirinden kopya edilmiş gibi, o kadar aynı şeyler oluyor ki, bıktırıyor. Bulunmaz İkili, her bölümde farklı bir konu olup, en fazla 2 bölümde biteceğinden, ertesi bölüme bambaşka bir konu olacağından da avantajlı. Senin bahsettiğin oyuncu arkadaşa unutmadan başarılar diliyorum, Tanık dizisini çok duydum ama bakmadım. (geç saatlerde ya da başka bir diziyle çakıştığı için)inşallah olur. Hayal kurmak iyidir :)))

      Sil
  7. Çok niyetlendim ama öncekileri okuyamadım ama bu senaryoyu takip edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin ilginci ben kendim de internette öykü, hikaye eğer uzunsa okuyamam:))))çok teşekkür ediyorum hem size, hem takip edip, üşenmeyip okuyan tüm arkadaşlarıma:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...