7 Şubat 2016 Pazar

AŞK PERİLERİ - 4 -

Aylin, teyzesinin sadece özel günlerde ve kıymetli misafirleri için kiraz rengi kadife kutusundan çıkarttığı, kesme çay bardaklarında sıcacık çaylarla tekrar geldi ve kalan pişileri 'mmm' larla ısırırken, teyzesi Kızlarpınarı köyünün hikayesini anlatmaya koyuldu. Aylin, tek satırı kaçırmamaya çalışarak teyzişini dinliyordu.

" Yıllar önce buralar köydü kızım. Ne apartmanlar, ne tatil köyleri, ne bir şey vardı. Kızlarpınarı köyünde sevdiğimiz bir komşumuza giderdik. Köyde ebe dedikleri, iki büklüm bir kadıncağız vardı. Bunun bir de - dağlara taşlara - su çiçeği mi, artık o kadarını hatırlamıyorum, bir hastalıktan, yürüyemez, konuşamaz bir torunu vardı. Çok üzülürdü, şehre de götürmüşler ama doktorlar 'iyileşmez' demiş. Bir gün baktık ebe zil takıp oynuyor."

" A?"

" Evet. Aynen öyle. Ve bir yandan da "periler torunumu iyi etti gomşular" diyor"

" İnanmıyorum!"

" Biz de inanmadık, 'oynattı zavallı' dedik."

" Eee?..."

" Sonra bir de baktık ki, oğlan hakikaten iyileşmiş, sokakta çocuklarla misket oynuyor!"

" A!"

" Meğer kadıncağız her zamanki gibi ormana yakacak çalıçırpı toplamaya gitmiş, o sırada ayağı tuzağa yakalanmış yavru bir tilki görmüş. Hayvancağızın hali ona çok dokunmuş, elindeki ağaç dallarıyla, uğraşmış, elini, kolunu kanatma pahasına hayvanı oradan kurtarmış. Tilki can havliyle koşup uzaklaşmış, o da sırtında çalıçırpı iki büklüm köye dönmüş. Yorgun argın caminin çeşmesinde  kan içindeki, soyulup, çizilmiş ellerini yıkayıp, hem de su içerken, caminin yaşlı hocasına rastlamış. Adamcağız kadının ellerinin halini görünce, kadın başına gelenleri anlatmış. Hoca da

" Bir hadis i şerifte sen yerdeki varlıklara merhamet et ki, gökteki varlıklar da sana merhamet etsinler der, çok iyi yapmışsın"

deyince, ebe nine

" Ah, ah, keşke öyle bir şey olsa, tek dileğim var torunum iyileşsin"

demiş. İşte tüm hikaye bu. O zaman bu işi perilerin yaptığına herkes inandı. Hatırla bakalım sen de o kaplumbağaya yardım ettikten sonra gençleşmeyi diledin mi?"

Aylin, gözlerini kıpırdatmadan sabit bir şekilde halının çiçeklerine dalıp gitti. Birkaç saniye sonra yeni evine geldiği o gece televizyondaki filmi izlerken nasıl ağlayıp, tekrar genç olsam dediğini hatırladı.

"Evet! Hatırladım. Dilemiştim. Diledim!"

Teyzesi başını salladı.

"İşte bu kızım. Periler senin de dileğini yerine getirmişler."

" Ama inanamıyorum. Nasıl olur? Bu zamanda periler!"

" Canım kızım, inanç zaten görmediğine inanmaktır. Mükafatı da inandığını görmektir."

" Haklısın galiba. Zaten başıma gelenin mantıklı bir açıklamasını yapamıyorum."

" Köyün ismi de peri kızlarından geliyormuş. Onu biliyor muydun?"

" Olamaz!"

" Oldu bile. Çok, çok eskilerde ormandaki pınarda peri kızları su içer, şakalaşır, sohbet ederlermiş. Derken bir insanoğlu bunları görmüş. Periler rahatsız olmuşlar ve bir daha pınara gelmemişler. Pınara peri kızları pınarı denmiş. Zamanla kısalmış, kızlar pınarına dönüşmüş."

" Ama ben hiç peri, meri görmedim...."

" E, herhalde görmeyeceksin kızım. Ebe nine de görmemiş. İyi saatte olsunlar, biz onları göremeyiz. "

Aylin, çayından bir yudum aldı ve

" Periler bana ikinci bir şans verdiler. Bu sefer şansımı iyi kullanacağım. Aşık olacağım, evleneceğim. Sen de düğünümde göbek atacaksın. Söz ver."

" Söz kızım, inşallah sen evlen hem nasıl göbek atarım, rahmetli annen, baban mürüvvetini göremedikleri için sana belli etmez ama hep üzülürlerdi. Ben de albümdeki resimlerine bakar bakar üzülürdüm senin gibi güzel bir kız nasıl oldu da......"

Teyzesi lafını getirmeye çekindi.

"Evde kaldım de çekinme teyziş...."

" Valla ne yalan söyleyeyim evet güzel yeğenim evde kaldı diye çok üzülürdüm. "

" Hayatta en önemli şeyin kariyer olduğunu düşünürdüm. Artık benim de "Bu babanızla bizim şarkımızdı" diyebileceğim bir aşk şarkım olacak, çocuklarıma anlatacağım bir aşk hikayem olacak, parkta bir yumurcağın peşinden koşturacağım, kız kurusu cadaloz olarak ölmeyeceğim. "

"Kız kurusu cadaloz mu? Kim demiş benim güzel kızıma?"

"Boşver teyzişim. Şimdi kalkıp kendime yeniden 38 beden giysiler almam lazım."

Aylin ayağa kalktı. Sokağa çıkıp, kollarını iki yana açıp, ses tellerinin tüm gücüyle "hey millet yeniden gencim! Yeniden gencim! " diye bağırmak istiyordu.

" Sen yanıma ne zaman taşınacaksın sahi? Ona göre kamyonu filan ayarlayayım."

" Ah güzel kızım öyle ha deyince taşınamam ki, önce evi Zehra hanıma bir güzel temizleteyim, camlar, perdeler, yavaş yavaş. Sen şimdi güzel güzel alışverişini yap. Sonra da bana gel, en sevdiğin yemekleri yaptım, Zehra hanımla zeytinyağlı dolma sardık. Seni bekliyor..."

" Tamam aldıklarımı eve yerleştirir öyle gelirim. Buzdolabım da tamtakır. Bir şey lazım mı?"

" Yok kızım Zehra sağolsun her şeyimi alıyor, pek hamarat"

  Aylin, "Tamam o zaman görüşürüz" diyerek, teyzesine bir öpücük göndererek çıktı. Yaşlı kadın hala gözlerine inanamıyordu. Yeğeni yine üniversiteden mezun olduğu günkü gibiydi. O da buruşuk dudaklarıyla öpücük gönderdi.

Yalnız bu mucizenin ikisinin tahmin edemeyeceği sonuçları olacaktı.


Bölümler:




12 yorum:

  1. Bakalım neler olacak.
    Hep derler ya ne dilersen iyi dile lafın yeri saati olmaz gerçeleşir diye çevremde bu söze uygun pek çok şey oldu gerçekten iyi ama kötü o gün bu gündür ağzımdan çıkan lafa daha bir dikkat ederim:)))
    Çok sevdim merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım özellikle dileklerimizde çok dikkatli olmalıyız, çok teşekkür ediyorum. Fazla bekletmeden beşinci bölümü yayınlarım. Yorumuna sağlık. :)

      Sil
  2. merak merak merak,çok bekletme Müjdeciğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevda'cığım, fazla beklemeyeceksin:)))

      Sil
  3. Öyle bir cümleyle kesiyorsun ki ahhh diyorum her seferinde :))
    Şu hikaye bitsin diğerini okumaya öyle başlayacağım ben :),
    Perilerin hissi dağılmasın bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ediyorum, wattpat'da 2000 kelimeden az yazmamak iyi değilmiş diye orada 2000 kelimeden az yazmamaya dikkat ediyorum ama blog okuru için daha kısa tutmaya çalışıyorum. Çok yakında devamı gelecek. Çok teşekkür ediyorum:))

      Sil
  4. Ay kötü bişiler olmasa bari... Keyifle takipteyim... Ben de bir Lilibel istiyorum galiba:D sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar tanrıçamız, lilibele gerek yok sende de sihirler vardır:)))şaka bu yana her eve lazım lilibel:) çok teşekkür ediyorum canım. Sevgiler...

      Sil
  5. Hmm. Olay örgüsü genişledi. Teyzoş işin sırrını biliyor. Sayesinde biz de öğrendik. Kızlarpınarı demek :) Böylece panik yapmalarına gerek kalmadı. 38 beden güzeller güzeli Aylin'in villasına yerleşmesine az kaldı;)
    Kalemine kuvvet. Sevgiler Müjdecim:)

    YanıtlaSil
  6. Zeugma'cığım yanıtla kutusu bazen çalışmıyor, buraya yazdım mecburen:)
    şu anda sonraki bölümü yazıyorum, dediğin gibi villasına yerleşecek ama bu gençlik ve güzellik başına neler açacak:))? Çok teşekkürler yorum için, sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Bu bölüm kısacık olmuş ki.. :)) Umarım Aylin'imizin bu hayatı güzel olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam gelecek bölümü daha uzun tutayım o halde:) çok teşekkürler kağıt salıncak....:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...