27 Temmuz 2016 Çarşamba

KİRAZ - 3 -

Ve böylece Kiraz, anne, babasına müjdeyi verdi.

"Tamam da! Evleneceğum  Uğurcan'la." 

Ve Uğurcan'ın haberi yokken, bu oyuna dahil olacak kişilerle planın tüm ayrıntıları defalarca gözden geçirildi. Plan basitti. Zaten ne kadar basit olursa inandırıcılığı o kadar büyük olurdu. 

Hulusi bey hazır Karadeniz'e gelmişken denize açılacak ama düşüp kaybolacaktı. Bir süre umutar kesilip, arama kurtarma çalışmaları sona erecek, öldü kabul edilecek.  Avukatı aileye vasiyetini okuyacaktı. Oğluna en önemli vasiyeti Kiraz ile evlenmesiydi. 

XXX

Uğurcan her zamanki gibi barda
gününü gün ediyordu...
yanında güzel kızlarla....


bar dans edenler ile ilgili görsel sonucu

Telefonu çaldı..


" Bi dakka hayatım.  Annem arıyor. Köye gitmişlerdi. Önemli olabilir."


kıvanç tatlıtuğ telefon tutuşu ile ilgili görsel sonucu


" Tamam canım sen konuşurken ben içki alayım ikimize..."



young woman in bar with glass ile ilgili görsel sonucu

" Efendim anneciğim? Ne oldu niye ağlıyorsun sen? Ne! Babam denize mi düştü!? Olamaz babam balık gibi yüzer! !

" Yüzerdi ama kaç yaşında, kilosu da var! Üzerinde elbiselerle! Ah! Ah!....hemen gel oğlum!"

" Uğurcan içkileri getirdim! N'oldu canım yüzün bembeyaz olmuş?"

" Babam denize düşmüş ben gidiyorum"

"NE! Aaaa! Nasıl yani? Uğurcan?...  "


Uğurcan, koşarak bardan çıktı. İlk uçakla Rize'ye oradan da Şirinköy'e gitti. O sırada annesi de ağlamasını kolaylaştırsın diye soğan spreyi sıkılmış mendili cebine koymuştu. Oğlu gelince ağlamış, üzülmüş numarası yapması şarttı.

" Hey Alla'm artiz deyulum ki nasıl rol yapacağum? Of! Of! Alla'm sen affet hep!"


XXX


Uğurcan köydeki evlerine geldiğinde annesi hemen soğanlı mendili gözlerine yaklaştırmış ve salya sümük ağlamaya başlamıştı. Bu oyundan kimlerin haberdar olacağı, kimlerin olmayacağı gerektiğine her zamanki gibi eşi Hulusi bey karar vermişti. Ağzını sıkı tutamayanlar oyun dışı kalmıştı. 

Günler geçti, arama kurtarma çalışmalarından sonuç çıkmadı. Hulusi bey saklandığı yerde kıskıs gülüyordu.

"Kerata! Vasiyetim okununca bakalım ne halt edecek?"


coast guarding searching at sea ile ilgili görsel sonucu



coast guarding searching at sea ile ilgili görsel sonucu


Gazeteler

 " Şirinçay fabrikalarının sahibi Hulusi Şirinköylü bulunamadı. Arama ve kurtarma çalışmalarına son verildi."

diye yazdılar.

kıvanç tatlıtuğ ile ilgili görsel sonucu

"Olamaz! Hayır ya! Babam ölmüş olamaz! "



XXX


Aradan bir ay geçtiğinde ise  avukatı babasının vasiyetini okudu. Vasiyetinde işlerinin başına tek çocuğu olan Uğurcan'ın geçmesini ve Kiraz'la evlenmesini istemişti. Uğurcan, Kiraz'ı hayal meyal hatırlıyordu. 


"Ne! O salak Kiraz'la mı evleneceğim?"

"Babanızın vasiyeti öyle efendim..."

"Olamaz ya! Şaka gibi! Kiraz ha? Son gördüğümde
"Çay filizi toplayı peştimallı kızlarııı" diye diye şarkı söylüyordu 
ilkokul mezunu bir kızla mı evleneceğim?"



XXX



Ama vasiyetnamenin şartları belliydi ve değiştirilemezdi. Birkaç hafta sonra iki aile arasında basına duyurmadan - Uğurcan bunu şart koşmuştu çünkü çok utanıyordu Kiraz gibi biriyle evlenecek olmadan ötürü. -  nikah kıyıldı.  Nikah memuru gittikten sonra Uğurcan Kiraz'a döndü soğuk ve ters bir sesle:


"Bana bak Kiraz mısın, Vişne misin evlendik diye sakın gerçekten karı - koca olacağımızı sanma.!"

" Madem öyle ne diye evlendun penle da?"

" Babamın vasiyeti yüzünden salak! Dünyada bir sen, bir ben kalsak yine evlenmem seninle."

"Uyyy! Sankim pen sağa pek bi yanıktım! Zaten çocukken de az dayağımı yemedun!"

" Aman! Hala aynısın! Hiç değişmemişsin, konuşmaya bak!"

"Pöh! Senin cibi Americalarda, İncilterelerde okuycak paramuz vardu da okumaduk sanki? Cendini peğenmuş sen de!"

" Aman! Aman! Şirret! Neyse sen misafir odasında kalacaksın. Sakın odama filan gireyim deme!"

"Uyy! Sankim can atayrum da!"

" Şuna bak! Dili pabuç kadar! Çene yarıştıramam senle hadi iyi geceler!"

Uğurcan kapıyı çarpıp gitti, Kiraz, 

" Uyy! Ayağuma yer edeyum, cör bak sağa ne edeyrum!" 

dedi. 

Duvağını çıkartıp attı, tuvalet masasının aynasının karşısına geçti, 

"Öyle pi değişeceğum ki, penu anam bile tanımaycak da!"


Kiraz, gelinliğini çıkartıp, eşofmanlarını giydi, bir türlü uyku tutmuyordu, bu oyuna sırf anne, babasını yoksulluktan kurtarmak için katlanmıştı. Başaracak mıydı? Uğurcan'ın etrafındaki o sosyetik, güzeller kadar değişebilecek miydi? Ya Hulusi amca yanıldıysa? Ya başaramazsa? Böyle düşünerek uyuya kaldı. Sabah kahvaltıdan sonra Uğurcan holdinge gidince Hulusi amcanın planladığı gibi çeşitli öğretmenler, diksiyon hocaları vs. gelecekti. Büyük bir gizlilik içinde kızın eğitimi başlayacaktı. Bilgisayar, internet kullanmayı bile öğrenecekti. Çok heyecanlanıyordu. 






18 yorum:

  1. Çok güzel ,Karadeniz yeşilliğinde seyre daldım bir süre...Hadi bakalım Kiraz göster kendini vişneyi kirazı...Sevgilerle canım kardeşim emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kardeşim ilk yorum senden geldi:) çok teşekkür ediyorum, benden de sevgiler. :)

      Sil
  2. Heyecanla okuyorum ve çok gülüyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum,beğenmene sevindim.
      Sevgiler

      Sil
  3. Canım kardeşim.Nasıl da kaçırmışım :(( Beni mazur gör Müjde'ciğim. İnan bu yaz çok sıcaklarda kaldım, sanki boğuşmuş gibiyim.Yayın için de elim gitmiyor.
    Hikayenin tümünü okumam lazım.Yarın büyük bir zaman dilimimi senin bloglarına ayırdım.Şimdi 3'cü bölümü okudum, olmadı ama yarın geriden alacağım.Anlatım nefis ve görüntüler harika.Kıvanç da yakışmış yani :)) Sevgilerimle kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkolsun Ece'ciğim dediğin gibi madem kardeşiz böyle şeylerin lafı mı olur? Ben seni biliyorum canım, ben de kaç gündür kimselere gidemedim, bu akşam ancak başladım, beğenmene sevindim, keşke gerçekten dizi olsa da okumak yerine izlesen:) okuyan gözlerine sağlık, benden de sevgiler:)

      Sil
  4. Müjde'ciğim.Dizi olsun dilerim de, senin senaryonun üstüne olursa seyrederim tabii.Diyalogda çok başarılısın sen.Bugün aralarda gidip gelip sendeyim canım.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, inşallah ama hiç sonuç alamıyorum, dizi sektörü öyle bir dünya ki, içlerinden olmayanları almıyorlar. Ama her şeyin bir ilki vardır. Allah bir kapı açar inşallah.
      Çok teşekkür ediyorum canım, okuyan gözlerine sağlık. Sevgiler. :)

      Sil
  5. Bu bloğunu yeni buldummm ;) Eğlence var, şive bile var bu tarafta.Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, sefa geldin Aytül'cüğüm, evet yaaa, burada siyaset yok, siyasetçiler de yok, dolayısıyla eğlence var. Şive konusunda biz Giresunluyuz ama aslında pek bilmiyorum kafadan uydurdum:))))Okuyan gözlerine sağlık senin de :)

      Sil
  6. Ya Müjde bu hikâyenin devamı niye hiç gelmiyo?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üşengeçlik, tembellik:((( kusura bakma Handan'cım..

      Sil
  7. Buraları hiç ziyaret etmemisim bir edeyim dedim. Nasıl da güzel diyaloglar. Ama ben seni hep takdir ediyorum zaten. Bir de Kadriye Zihni Erdemin betimlemelerine hastayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Nilgün'üğüm, hoşgeldin, burayı ben de ihmal ediyorum:)ah evet, Kadriye'nin betimlemelerine ben de hastayım. Kulağı çınlasın:)

      Sil
    2. Daha çok yazmaya devam edin.

      Sil
    3. inşallah canım sağolasın

      Sil
  8. Aaa ne kadar güzel olmuş, çizgi roman gibi. Tesadüfen gördüm, bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, çok teşekkürler. Ah bir de çekilse..:(

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...